Ideální teplota
Tím, jak spalovací motor spaluje směs ve válci, tak vzniká potřebná energie k tomu, aby vůbec běžel a proháněl vůz, ovšem kromě toho je vyrobeno značné množství tepla. Kdyby jel motor auta bez chlazení na plný výkon, tak to to rozhodně není nic ideálního, protože součástky v něm jsou konstruovány jen do určité teploty a ve finále by došlo k jeho destrukci. Z historického hlediska bylo nejprve chlazení řešeno prouděním vzduchu, což je sice snadnější řešení, ale oproti vodnímu chlazení méně účinné.
Pochopitelně v systému není voda, ale speciální chladící kapalina, která v zimě musí odolávat mrazům. Koluje nám v bloku motoru a hlavě válců, přičemž po ohřátí se putuje do přední části vozu, a to konkrétně to chladiče. Na něj proudí při jízdě vzduch, a ještě navíc bývá doplněn ventilátorem, který se při vyšší teplotě kapaliny sepne. Ochlazená zase putuje do motoru a takto stále koluje. Samozřejmě jsou ti i další prvky, které například zabraňují přesažení přípustného tlaku.
Vodní pumpa
Chladící kapalina má pochopitelně předepsané nějaké intervaly výměny, protože postupně ztrácí své vlastnosti. Před zimou musíme zkontrolovat, jak je na tom její schopnost nezamrznout. Hlava motoru sice mívá víčka, která by měla při zamrznutí vody a jejím zvětšování objemu vyskočit, ale je zbytečné riskovat vážné poškození. Každý motor má předepsanou určitou kapalinu, což je nutné dodržovat. Výhodou je, že nezpůsobuje korozi kovových částí, což není rozhodně nic příjemného.
Aby voda v celém systému stále obíhala, tak je zapotřebí vodního čerpadla, které ji žene. Poháněno bývá přímo motorem, přičemž při výměně rozvodů je lepší vyměnit i tuto součástku. Její případná závada se mnohdy pozná tak, že začne protékat. Jestliže ji chcete vyřešit levněji, tak je tu možnost koupit zánovní díl jako je 4h0121671d, který pochází z vozu, takže při sedícím kódu můžeme mít jistotu, že bude na náš vůz pasovat.